יסוד ראשון: הגדרה מדוייקת של קהל היעד
לפני שאנחנו מתחילים עם בניית האתר כדאי שנאפיין במדוייק מי קהל היעד שאליו אנחנו מכוונים, למה זה חשוב ?
לפי האפיון של הקהל נדע איך לתכנן ולעצב את האתר.
באיזה צבעים ואיזה סוג ממשק, לדוגמא:
אתר לנשים לפני לידה יראה בצורה מאד יחודית לנשים,
אתר לתוכן של חדשות ייחודי יראה בסגנון אחר לחלוטין שישדר אקשן של חדשות וכו'.
ככל שהקהל יאופיין יותר נכון מראש האווירה באתר תתאים לגולשים והם ירגישו טוב יותר להיות חלק מהקהילה הזו.
יסוד שני: הגדרת הצורך של הגולש ואפיון איזור חינמי מול איזור בתשלום
לאחר שאפיינו את הקהל נאפיין את האיזור החינמי והאיזור שבתשלום.
ניתן לכל גולש שמגיע לאתר את האפשרות ליהנות מהתוכן שלנו בחינם, ונציע לו לרכוש עוד בתשלום. שלב זה הוא שלב חשוב באפיון כי הוא זה שמניע את הגולש לפעולה – להיכנס כמנוי.
אתרים מסויימים מציגים תוכן איכותי עם סימן של מנעול שמובן לגולש שאם הוא ירצה לקרוא הוא יצטרך להירשם וכך גורמים לו להירשם מייד.
יסוד 3 - הרשמה למנוי בחינם!
ההרשמה לאתר יכולה להיות קלה מאד עם הכנסת כרטיס אשראי וללא חיוב! למשל 4 ימים חינם ולאחר מכן 50 ש"ח בחודש.
כך יש לגולש את האפשרות לבדוק את האתר, אחוז גדול לא יבטלו את המנוי לאחר זמן הניסיון וכך הרווחנו כבר גולש עם תשלום לחודש 1.
יסוד 4 - נתינת ערך איכותי
כדי שהמנויים שלנו ישארו כדאי להשקיע בערך שניתן באתר,
לייצר לפחות פעם בשבוע – שבועיים משהו שיצדיק את המנוי לגולש.
כאן צריך יצירתיות או עבודה של חיפוש תוכן איכותי שבאמת יעזור לגולש. לצורך זה כדאי לעקוב אחרי מנטורים / בלוגים שנותנים את התוכן בסגנון שלנו כדי לקבל השראה.
יסוד 5 - התאמה לנייד ++
רוב הגולשים שלנו יגלשו באתר דרך הנייד לצורך כך כדאי מאד להשקיע באיכות הגלישה בנייד. כפתורים גדולים, חוויית משתמש גבוהה ויכולת להיכנס ולאפס סיסמא בקלות מירבית!
התצוגה וחוויית המשתמש בנייד היא אחד הגורמים שיקבעו אם האתר שלנו יצליח